Lecții de web design de la Japonezi
Scris de TheGrid Publicat în Design, Sfaturi la iunie 30th, 2016 0 Comentarii
Viața unui designer văzută prin GIFuri Precedentul Fotografii excentrice - Dean Bradshaw Următorul

Ca rezultat a mai multor perioade de izolare, această civilizație milenară, Japonia, și-a dezvoltat propriile căi de exprimare prin artă, arhitectură și limbaj. Așadar, este lesne de înțeles că unicitatea acesteaia este prezentă și în web design. Dacă ai văzut cîteva siteuri japoneze, probabil ai observat cît de diferite sunt comparativ cu cele din cultura occidentală sau chiar orientală. Siteurile sunt pline de culoare, de text și de imagini, și au un design neobișnuit, din altă lume parcă. Cu toate acestea, sunt multe lucruri pe care le putem învăța de la designurile japoneze.

Culorile sunt importante

Dragostea pentru culoare a japonezilor se poate vedea peste tot, nu doar în siteuri. Chiar dacă nu ai fost acolo, imaginea ta despre străzile din Tokyo probabil este plină de clădiri înalte, cu lumini fluorescente și reclame luminoase. Culorile sunt importante în țara soarelui-răsare și sunt esențiale în designul japonez pentru că ele creează o legătură între client și afacere.

honeyce.com
honeyce.com

Lecție învățată: Culorile nu doar îți fac siteul să arate bine. Ele pot comunica și adăuga informații subtile. Mai mult, s-a dovedit științific că ele stîrnesc amintiri, așa că trebuie să le alegi cu grijă și să dobîndești mai multe cunoștințe despre psihologia din spatele lor, nu doar despre cele mai bune combinații.

Simplitatea este importantă

În ciuda faptului că în cultura japoneză este folosit tot spațiul liber, ea totuși este axată pe simplitate. Așa că nu te lăsa păcălit de numărul mare de elemente pe care le poți găsi pe un site. Siteurile japonezilor ni se pot părea aglomerate, dar toate elementele au un motiv pentru care sunt acolo. Fiecare părticică poate fi ușor înțeleasă și absorbită de către cititorul sau cumpărătorul căruia îi este destinată.

hanamichiya.jp
hanamichiya.jp

Lecție învățată: Fă lucrurile într-o manieră simplă. Oamenii vremurilor noastre sunt foarte ocupați și nu au nici timp, nici răbdare să se învîrtă în jurul informației. Îmbunătățește UXul siteului tău și nu încerca să adaugi caracteristici care nu sunt necesare.

Informația este importantă

În Japonia este inacceptabil să îți asumi riscuri din cauza lipsei de informație. În toate domeniile de activitate, fiecare aspect trebuie descris, demonstrat și explicat, astfel încît clienul să știe exact ce cumpără, de la produse și servicii pînă la specificații și garanții.  Nu se acceptă să se ascundă informații față de client. De asemenea, este inacceptabil ca un clinet să afle detalii despre produs doar atunci cînd acesta cere detalii.

kakaku.com
kakaku.com

Lecție învățată: Respectul față de client. Deși nu vrem să copleșim clientul cu toată informația, aceasta trebuie să fie disponibilă undeva pe site. Astfel, clientul poate decide dacă vrea sa o citească sau nu. Pentru asta poți adăuga o secțiune cu “Informații suplimentare” de unde clientul să poată downloada un PDF cu toate specificațiile produsului.

Spațiul este important

Japonia este un arhipelag alcătuit din 6.852 de insule, toate însumînd doar 377.972,28 km2, unde locuiesc aproape 130 de milioane de persoane. Cu alte cuvinte, are a 10-a cea mai mare populație din lume, dar doar a 62-a suprafață. Așadar, este lesne de înțeles de ce spațiul este atît de important și, dacă extrapolăm, de ce siteurile japoneze sunt atît de încărcate. Fiecare pixel este folosit, și încă bine, și cu siguranță japonezii știu cum să profite la maximum de asta.

takeopapershow.com
takeopapershow.com

Lecție învățată: Ca web designer, trebuie să dai importanță fiecărui pixel în parte și să îl folosești cu înțelepciune.

Detaliile sunt importante

Web designul japonez nu se bazează pe principiul “less is more”. Așadar, cu cît are mai multe elemente, cu atît este mai bun. Cu siguranță ți-ai dat seama că asta este o reflecție a artei japoneze, faimoasă pentru bogăția în detalii.

uniqlo.com/jp
uniqlo.com/jp

Lecție învățată: Atenția la detalii este mai mult decît o corectare a siteului și asigurarea că toate linkurile funcționează, ea este despre a fi sigur că ai luat în considerare fiecare element în parte și că te-ai asigurat că aceste elemente dau valoare cititorului sau cumpărătorului.


Cu toate că web designul japonez pare atît de diferit, putem învăța cîte ceva de la el. Japonia se bucură de al 4-lea cel mai mare PIB din lume (aproape 5 trilioane de dolari), așa că stai liniștit, japonezii știu cum să își conducă afacerile și cum să construiască siteuri într-un mod eficient.

Sursa articolului: speckyboy.com

Ți-a plăcut? Arată-le și prietenilor tăi

Design Web Inspirație Japonia


Precedentul Următorul

keyboard_arrow_up