Cum să creezi portofoliul perfect
Reguli simple de urmat pentru portofoliul tău de lucrări
Scris de TheGrid Publicat în Sfaturi la iulie 27th, 2018 0 Comentarii
O nouă mașinuță își va face apariția pe străzile din Europa Precedentul DRIVE - Ceasul Șoferului Următorul

Orice designer știe că portofoliul e esențial în găsirea de noi clienți. Însă, atunci cînd lucrăm la portofoliul nostru, e foarte ușor să ignorăm regulile de bază pe care le aplicăm în proiectele făcute pentru clienții noștri.

Îți prezentăm în cotinuare o listă de reguli de urmat pentru un portofoliu perfect.

Fă ca descrierea ta să conteze

Descriere la subiect, încă din primul paragraf, pe siteul celor de la hye studio - http://www.hyestudio.com
Descriere la subiect, încă din primul paragraf, pe siteul celor de la hye studio

Clienții tăi vor să te cunoască, astfel că, e important să începi cu un paragraf în care se le spui cine ești, de unde ești (în cazul în care asta contează pentru munca pe care o faci) și la ce fel de proiecte îți place să lucrezi. Arată-ți personalitatea, dar fii la subiect.

NU folosi descrieri generice de genul „creez experiențe plăcute” sau „transformăm ideile în realitate”. Pe lîngă faptul că sînt deja super-folosite, aceste fraze nu spun nimic despre tine și nu îl vor ajuta pe potențialul tău client sau angajator să înțeleagă ce faci.

Alege cu grijă proiectele pe care le incluzi în portofoliu

Selectează proiectele pe care le prezinți, la fel ca Ilustratorul român Aitch (http://cargocollective.com/aitch)
Selectează proiectele pe care le prezinți, la fel ca Ilustratorul român Aitch

Fă curat în lucrările tale și prezintă doar cele mai bune lucrări. Cel mai important, alege tipul de proiecte pe care ai vrea să le faci și în viitor.

NU îți umple portofoliul cu propuneri de design sau proiecte făcute de tine pentru a îți dezvolta abilitățile. Acest tip de lucrări poate fi util pentru a demonstra abilitățile tale atunci cînd nu ai (avut) clienți, dar prea multe astfel de proiecte poate arăta că lucrezi bine singur, dar ăsta nu e aproape niciodată cazul unui proiect plătit, în care colaborarea e importantă.

Dacă alegi totuși să faci cîteva propuneri de design (dacă ești un designer la început de carieră sau vrei să începi într-un domeniu nou) nu fă redesign pentru Facebook, Apple, Nike – aceste companii dispun deja de resurse enorme, fantastice, și nu îți vei pune în valoare calitățile dacă alegi să faci designuri pentru ele. Alege companii mici, pe care le admiri. Arată ce poți face „cu nimic” și vei impresiona cu siguranță.

Tratează portofoliul tău ca pe o galerie de artă

Portofoliul Mădălinei Andronic e simplu de urmărit, o adevărată galerie de artă - https://illustration.madiandronic.com/
Portofoliul Mădălinei Andronic e ușor de urmărit, o adevărată galerie de artă

Gîndește-te la portofoliul tău ca la spațiul dintr-un muzeu sau galerie de artă. Fă-l simplu, ușor de navigat și concentrează-te pe lucrări. Designul portofoliului tău trebuie construit pentru utilizatorul final, care (probabil) vede sute de portofolii pe zi.

NU transforma designul portofoliului tău într-o operă de artă, o lucrare de pus la portofoliu. Atunci cînd tratăm portofoliul nostru ca pe un proiect personal, creativ, avem tendința să complicăm lucrurile și să îl facem neutilizabil pentru cel care privește. De exemplu, o galerie care se derulează pe orizontală poate fi interesantă pentru tine, ca designer, dar total neutilizabilă pentru majoritatea vizitatorilor siteului tău; gîndește-te că mouse-ul derulează pe verticală și, deși ai adăugat și navigare din săgețile tastaturii, nimeni nu va apăsa pe taste doar așa de probă. Nu forța utilizatorul să se chinuie să îți vadă portofoliul.

Pagina „despre tine” e cea mai importantă pagină a portofoliului tău

Pagina de prezentare a celor de la Namogo e simplă, dar plină de elemente creative - https://www.namogo.com
Pagina de prezentare a celor de la Namogo e simplă, dar plină de elemente creative

Petrece mai mult timp realizînd pagina perfectă care să te descrie – aceasta e de fapt cea mai importantă pagină din portofoliul tău, și repet asta. Aici ai șansa să creezi ceva memorabi, diferit, care să arate un pic despre abilitățile tale și ce poți face cu adevărat.

NU uita informațiile importante pe care trebuie să le cunoască vizitatorii, cum ar fi chiar numele tău, o poză cu tine și abilitățile tale. Totodată, nu uita să precizezi rețelele sociale pe care te pot găsi și, DA, adresa ta de email – de cele mai multe ori clienții nu vor folosi un formular de contact pentru a-ți scrie, ei vor să urmărească conversațiile și vor folosi un client de mail pentru asta.


Ți-a plăcut? Arată-le și prietenilor tăi

CV Inspirație Job


Precedentul Următorul

keyboard_arrow_up